? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, June 25, 2009

Selamat Hari Bapa


Walaupun dah berlalu tapi rasanya masih belum terlewat untuk saya mengucapkan happy belated father's day hehehe buat para bapa...entry kali ni saya teringin pula nak story pasal arwah ayah..JUSOH B HJ AWANG...supercoolman yg penah saya ketemu...arwah meninggal pada 25 MEI 1992 jam lebih kurang pukul 2.45ptg jumaat yang dingin dan syahdu.(al fatihah). ketika itu usia saya baru menginjak 12 tahun. ketika dihujung hayatnya dia selalu memanggil saya untuk memicit-micit badan dia yang selalu lenguh. arwah rajin bangun malam...setiap kali saya terjaga...kadang-kadang seawal jam 3 pagi saya sudah nampak samar2 kelibatnya diatas sejadah.

masih saya ingat lagi pada suatu malam semasa pulang dari sembahyang isyak disurau arwah bercerita kepada saya "adik tadi semasa nak pergi ke surau ayah 3 kali berenti duduk...penat sangat rasanya"(sedangkan surau selang 3 4 buah rumah jer dari rumah saya) saya membalas.."ayahkan sakit..kenapa tak sembahyang kat rumah jer???" ayah hanya menjawab dengan senyuman sahaja.mmm sekarang saya sangat mengerti senyuman ayah itu. pada pagi jumaat tu ayah cuma solat duduk...mmm kala itu saya memahami ayah memang tak mampu untuk berdiri dah....tatkala bumi terang saya mengambil keputusan menghubungi abang saya yang ketika itu berada dipulau perhentian, dengan mengayuh basikal ke public phone...nasib baik juga dia menggunakan ATUR pada waktu tu.tapi gagal dihubungi sebab faham2 je la coverage dulu2.saya tak tau nak buat apa.saya menangis kat situ.then saya terlintas meminta bantuan operator...tp operator pun tak boleh nak bantu sebab kat pulau memang susah dapat coverage.saya pulang dengan hampa sekali.

selalu ayah selalu cakap dia nak ke masjid solat jumaat. tp hari tu ayah diam jer..ayah cuma cakap kalau dia meninggal kebumikannya disekitar pusara arwah ibu dan bapanya.mak dah tak sedap hati...ketika imam surau balik dari masjid mak mengkhabarkan berita ayah dan imam terus datang tanpa sempat menjamah makan tengahari. imam datang dan duduk saja disisi ayah. ayah dengan imam memang sangat rapa. saya tak mampu lagi menyaksikan keadaan tersebut dan saya masuk ke dalam bilik. saya dengar imam mengajarkan ayah kalimah tauhid.....dan abang masuk kebilik saya mengambil kain dan kain serban ayah...saya melihat mak menangis...dan saya sangat mengerti ketika itu...

mmm..sedih la plak story nye..kepada yang masih punya ayah...manafaatkan masa2 bersamanya...bersyukurlah kerana anda masih mampu mendengar suaranya...melihat kelibatnya...buat si ayah yang berada dalam rumah saya...saya sentiasa doakan moga menjadi murabbi terbaik buat anak2.

saat bersamamu
tak terasa waktu yang berlalu
walau kita tak bertemu
doaku sentiasa bersamamu
mengiringi kembaramu
dalam dingin bayu
ku pohon padaMu
tempatkanlah dia di situ
di Syurga yang kurindu

PERKARA YG SAYA SUKA ADA PADA AYAH
1.sangat bertegas dalam bab agama
2.tak suka duduk warung
3.tak merokok
4.rajin baca quran n qiam
5.rajin pergi masjid
6.suka bawa saya jalan2
7.sangat bertegas dalam soal pergaulan
(penah kena rotan sbb main tali getah ngan budak laki)
8.suka berdikari (kain baju basuh seniri)
banyak tak terceritalah rasanya....tp yang paling best ayah mesti backing saya kalau gaduh2 sebab sayakan paling kecik...hehehe..

0 comments: