? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, July 22, 2009

Israk dan Mikraj


Sedikit perkongsian yang dapat dilakarkan di atas meja kehidupan....

SIBUK...TAK SEMPAT...agaknya kalau dalam sehari berapa kali kalimah ini melintas benak fikiran kita atau pun meniti dibibir kita...tak pun kita menzahirkan dengan tingkahlaku kita. Kalau sembang ngan student...SIBUK ....pensyarah...pegawai...pengurus...kerani...tukang kebun...postman...cikgu..SIBUK...tukang masak lagila sibuk...suri rumah pun sibuk juga...cikgu yang aktif di sekolah..atau yg kurang produktif...bila duduk sembang perkataan yg sinonim bila mahu diberi sebarang tugasan...tak sempat dah...sibuk sekarang ni...semuanya adalah berputar pada orbit yang satu ini iaitu MASA.

Jika mahu difikirkan dengan akal yang waras tanpa iman yang sahih,pada zaman Rasulullah(saw) dahulu....memang satu perkara yang sangat aneh, Rasulullah(saw)diperjalankan hanya dalam satu malam sahaja. Namun itulah yang dikatakan kuasa Allah pemilik sekalian alam ini. Allah memberi kelapangan kepada sesiapa yang dikehendaki dan memberi kesempitan kepada sesiapa yang dikehendaki. Arakian jua dengan masa yang diperuntukkan dalam kehidupan harian kita. Allah telah memberi jaminan bahawa sesiapa yang bertolong dalam urusan Allah maka Allah akan memberi kelapagan dalam urusannya. Jika dalam masa satu malam Rasulullah(saw) bisa diisrakkan, itulah lambang keluasan dan kelapangan yang Allah berikan kepada makhluknya. semalaman, org lain hanya mampu merehatkan badan tetapi Rasulullah diisrakkan oleh Allah swt. Jika hari ini kita mengatakan kita tidak mampu melaksanakan amalan-amalan tertentu (dlm urusan agama Allah terutamanya ) lantaran SIBUK kita...maka kita wajib renung sejenak...di mana letaknya kita disisi Allah. Harus kita yakini...bahawa MASA itu adalah milikNya. Keluasan...kelapangan....mahupun kesempitan.... Sesungguhnya tiada alasan dalam hendak beramal dijalan Allah kerana segalanya sudah Allah janjikan dengan begitu jelas dan nyata...

0 comments: